mandag den 13. maj 2013

Mørbrad i fad

Til 4 personer
1 stor mørbrad, eller 2 små (jeg har brugt 500 gram kød, ca.)
1 dåse light kokosmælk
1 stor dåse tomatpuré
100 ml. 7% madlavningsfløde (eller fx mælk)
4 porrer
Salt
Peber
Paprika
Olie til stegning

Puds mørbraden og krydr den. Brun den af på alle sider på en god varm pande. Tag mørbraden af og læg den i fad. Kog panden af med tomatpuré, kokosmælk og fløde/mælk. Lad det simre og snit porrerne i fine ringe. Put dem på panden, og rør det sammen, smag evt. sovsen til. Hæld blandingen over mørbraden og put den i ovnen, mellem 30 og 45 minutter ved 200 grader - afhængig af, hvor gennemstegt man vil have kødet.

Kæmpe hit hos både mand og barn! Næste gang supplerer jeg med noget hvidløg, ligesom jeg på forhånd havde rettet i opskriften. Der skulle have været både peberfrugt og champignon i også, men det havde jeg ikke lige på lager. Egentlig skulle der også 600 gram kokosmælk i, men der var kun 400 gram i dåsen, så jeg doblede mængden af tomat og tilsatte lidt fløde. :)

Her serveret med rå broccoli og vilde ris!

Ingen kommentarer: