onsdag den 15. maj 2013

Et juniorbarn?

Maaaange billeder! Første del af indlægget handler om kostomlægning, sidste del om Felix :)

Jeg tæller igen kcal på madlog.dk. Det har fungeret før, så det skal det igen! Jeg skal giftes til august, og vil altså frygtelig gerne af med de sidste trælse kg. inden da. I dag har jeg 200 kcal til overs, så der er ret fin mulighed for en lækker aftensnack af en art. Ikke lækker som i chips eller chokolade, men måske en hjemmebagt bolle? Eller en kop varm kakao? Eller skyr med chokolademüsli.. 
Dagens formiddagsmad bestod af vand, en peberfrugt og en ostehaps. Det kunne nemt køre ind mens jeg sad og læste til BA opgaven. Ofte er det kedsomhed der gør jeg spiser, så hjælper det at have hænderne beskæftiget - enten med sund mad, eller fx håndarbejde. 
Dagens frokost fortjener også at blive delt. Jeg hev mig op til noget lidt mere tidskrævende end jeg plejer ;) 1 stykke minimum rugbrød, en halv med rullepølse og agurk, en kvart med leverpostej og bacon og en kvart med en rest scrambled eggs og bacon. Hertil tomat, rå broccoli (aftensmadsrest) og gulerødder. En anden gang vil jeg røre en fedtfattig dressing til broccolien - den var lidt tør, uden sovs eller noget til.. Hertil et glas kold cola Zero.
 
Aftensmaden bestod af et kalkunbryst med hjemmerørt hvidløgs(smøre)ost og bacon omkring. Hertil pommesfrites og smørstegte grønne bønner. Pommes'ne på tallerkenen svarer til 25 gram, og var hvad jeg fik af dem, trods jeg elsker det! Især med remolade til - det undlod jeg.. 
 ______________________________________Felix _____________________________________
Felix og far samler juniorseng - som det ses er Felix en uvurderlig hjælp...  

Det er ikke verdens største børneværelse han har, snarere tværtimod. Men vi bor i 2 plan, så han har også en god del af stuen (i stueplan) fyldt med legetøj, legekøkken, køretøjer osv. På værelset (på 1. sal) har han seng, kommode til tøj og en lille reol med ganske lidt legetøj og bøger. 


Slangen har nu fået lov at blive liggende i sengen, og Felix er meget klar over, at man er en "gor grain" (stor dreng) når man ikke sover i tremmeseng mere..

Hvis du stadig hænger på, så tak for du kiggede forbi de mange billeder :)

1 kommentar:

Thanni sagde ...

Uha det er længe siden jeg har været på besøg her hos dig (og på blogrundfart i det hele taget) :)
Skønne billeder af Handymandens lille hjælper - og det ER stort når man får en "rigtig" seng :)