søndag den 4. december 2011

Præmier

Gad vide om vinderne har set de har vundet?!

Vi har haft en stille og rolig weekend! Set julekalendre, Disneyfilm, haft gæster, været til fødselsdag og jeg har hæklet og arbejdet med nogle af de andre hjemmelavede gaver også. Det er jo ganske meget aften man har, når babyen kan puttes senest kl. 19, så vi ser julekalender på både DR1 og TV2 i år. Efterfølgende står den på en disneyfilm - vi laver altid en "marathon" af en art i løbet af december, og i år blev det altså guldklassikere. Vi skiftes til at vælge, og har foreløbigt set Herkules og Skønheden og udyret :)
Ellers plejer vi nu faktisk ikke at se julekalendrene, måske den sene ved 23 tiden, men herren i huset møder på arbejde kl. 5, så kl. 23 er han for længst gået omkuld i dynerne. (så sidder natteravnen på barsel og nyder freden og roen et par timer for derefter at konstatere klokken IGEN blev for mange, og skynder sig i seng...) Nåh, men jeg kan nu godt forstå småbørnsfamiliers undren over, at der sendes familiejulekalender fra 19.30 og fremefter. Hvad blev der af kalenderen kl. 18, som gjorde det ud for Børnetime/Fjernsyn for dig - ligesom da jeg var barn? Det må være en svær balancegang, for naturligvis vil man gerne lade barnet "være med på snakken" i børnehaven næste dag, men omvendt har man jo ansvar for sit barns søvn... Jeg er glad for jeg ikke står i dilemmaet endnu, for jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg ville vælge. (eller jo, det gør jeg måske nok alligevel. Sputnik "udgiver" jo afsnittene et døgn "for tidligt". Så jeg ville nok betale mig til en måneds abbo. der, og så se det om eftermiddagen.)

Nåh, en masse sludder, jeg kan bare godt sætte mig ind i, hvor træls det må være, når man har børn der er store nok til gerne at ville følge med i kalenderen (og snakken her og der) men for små til egentlig at være vågne så længe!

Jeg håber du har haft en dejlig 2. søndag i advent! - jeg burde krydre med et billede af vores meget improviserede adventsdekoration, men det kan jeg jo passende vende tilbage med imorgen, jeg har nemlig ikke noget billede af den.

3 kommentarer:

Thanni sagde ...

Altså jeg kan huske da mine unger var små, så var der mange der brokkede sig over at julekalenderne "Liiige kom til spisetid..." ...så det må dælme ikke være nemt at skulle planlægge tv for børn (og deres forældre) *G*
Uha jeg (vi) elsker osse Disney her i familien. Både de nye, men måske især klassikerne, så her kommer de også jævnligt igang.
.....hvis du kommer til at mangle en til at aftage nogen gevinster - jamen så siger du da bare til ;p

Annette / aka sagde ...

Jeg håber du har hørt fra nogle af de heldige /dygtige vindere.

Og jeg kan godt følge dig i de sendetider der bydes småbørnsfamilier. Det er for sent. Og børnene trænger virkelig til at komme ordentlig tid i seng, med de dagsprogrammer de har.
Nå jeg tror DR er totalt ligeglade med vores mening. haha.
God 5. december.

Charlotte, Danmark sagde ...

Hej Anne,
Åhhhhh jeg er så heldig at jeg har vundet din fine blogcandy! Hvor sejt og en dejlig overraskelse.
Jeg har store pc problemer, derfor reagerer jeg så sent. Min pc er stadig ikke i orden, så jeg låner en, som bare ikke er det samme som min egen. Alle min data er røget sig en tur -alt hvad jeg har gemt osv. er væk....øv!
Jeg er helt enig med dig i de sendetider der er for julekalderen efterhånden. Jeg har også været utilfreds med det før hen. Nu er mine poder så store, at de faktisk ikke gider følge med mere. ...

Jeg sender dig en mail med min adresse.
God 7. december til dig og din lille familie.