tirsdag den 29. november 2011

Julepynt

Så er julepynten oppe og I får da lige en lille rundtur :)
Jørn insisterer på, at der fra 1. december (SENEST!) står et juletræ med lys i udenfor - det er en tradition fra hans barndom, og traditioner er jo godt! Så vi har da også træ med lys i. Stjernerne i vinduet er altid et værre bøvl at få hængt op, da de ikke har ret meget ledning, men jeg er så glad for dem, så op skal de!
Jeg er faktisk ikke så meget til nisser og julemænd (med mindre de er supernuttede, så er det ok ;) ) men derimod mere til svampe, stjerner, julemænd, engle og elge :) Disse små svampe fandt jeg i Søstrene Grene tidligere på ugen, og er ret vild med dem!
Hjemmeflettede stjerner i entrevinduet. Jeg ville have købt stjernestrimler og flettet flere forleden dag, men 35 kroner for en pakke strimler? Det er da fuldstændig vanvittigt! Så dyre kan jeg ikke mindes de plejer at være?
Det her er fx en nuttet nisse - hun pryder vores CD reol
- side om side med ham her
Mus på højttalerne - i år har jeg jo været nødt til at være lidt strategisk med pyntningen. Keramikfigurer og lignende er no-go 1 meter over gulvet og nedefter.. den lille pilfinger er nemlig særdeles interesseret i al den fine pynt.
Stofnisser på halvmuren mellem køkken og stue
Længere henne af muren et par søde snemand, erhvervet sidste år
Små keramiksnemænd som efterhånden har nogle år på bagen.. 
Og en lille elg - igen! Jeg vil gerne have julerøde lys til disse stager (dette er den højeste af i alt tre) og tænkte jeg kunne få dem i Søstrene Grene til ingen penge. Der måtte jeg så tro om igen, for det skulle naturligvis være de lange - de var kun i bordeauxrød... Så jeg må prøve i TIGER eller lignende.. 
Adventspakker til store og små, fra Svigerforældre/Bedsteforældre
Kravlenisser arvet fra min farmor - hun var træt af at hænge dem alle op hvert år, så jeg måtte vælge et par stykker. Det er nu så hyggeligt, jeg kan stadig huske præcis hvor de hang hjemme hos hende. Så når jeg tager på besøg d. 24. december om formiddagen som vanligt, mangler de helt på deres sædvanlige pladser.
Egentlig er denne snor vist tænkt til en pakkekalender. Jørn er oftest betænkelig ved at der skal hænges noget om, som ikke skal blive der, og derfor har den ligget gemt væk et par år. Men i år var han ikke hjemme da jeg pyntede op, så jeg skyndte mig bare at sømme den op også! :D
Diverse miniting ved fjernsynet
Og på den anden side af fjernsynet - der er kommet en lille ny nisse til fra TrippTrapp som ikke nåede fotograferingen.. 
Og lidt "live" julepynt... eller julepyntet barn i hvert fald :D
Han forstod ikke rigtig hvad der foregik der oven på hovedet af ham...

Husk du stadig kan nå give-awayen (der er et link i venstre side af bloggen). Imorgen kommer der et billede af præmien til den der har gættet rigtigt på antallet af enheder til monogrammet! :)

3 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Tak for en skøn rundtur i jeres julepyntede - og hyggelige - hjem. Hvor har da da været i gang. Selv Felix er pyntet !!!
Og nu sidder jeg har med store mindreværdskomplekser.....Jeg er dårligt begyndt. Meget mod sædvane.

Den med 1 m over gulvet pynt kan jeg godt mindes. Vores juletræ havde i mange år også kun papting på de nederste grene. Det så lidt sjovt ud - men sikkerhed frem for alt.
Fortsat julehygge til dig og dine.

Thanni sagde ...

Åårrh du har osse elge - eller Julemooses som de hedder her!! :D...dem er jeg lidt mere end bare vild med, og jeg har samler nogen stykker eftrhånden - måske er der osse smuttet et enkelt rensdyr med, men pyt det går vi ikke op i *G*
Hvor er det hygligt at se din julepynt - og så syns jeg jo at "live" julepynten til sidst er det allersødeste ;)
Uha jeg er spændt på hvem der løber af med Give-Away'en og er da sikker på at mit gær har ramt plet ;)

Karina Beck sagde ...

Hvor ser her julehyggeligt ud.