onsdag den 16. november 2011

Julekort og fødselsdagskort

Så har der igen været stille noget tid - "livet er det der sker, mens du har travlt med andre ting" (i rimelig fri fortolkning for jeg kan ikke huske den helt præcist! :))
 Kortet Julia fik sammen med sit monogram og et sæt tøj. Julia (s forældre) blev rigtig glade for monogrammet, og både det og kort blev beundret af gæsterne. Det var en rigtig hyggelig fødselsdag, hvor fødselaren selv spiste lagkage, delte aftensmad med Fætter Felix, gik på runde hos gæsterne og i det hele taget bare var sød, mild og glad som altid!
 Og nu til en af mine kæphæste!... jeg kan faktisk ikke fordrage at lave julekort! Det siger mig intet, og jeg køber dem altid. Jeg vælger dem jeg synes er pæne, men støtter jeg samtidigt Uniceff eller lignende er det kun en bonus! De sidste par år har jeg faktisk ærgret mig over, ikke at kunne tage mig sammen til at sende lidt kort til de velgørende formål jeg kender via scrapbookingens verden.
 Det er der lavet om på i år, da disse i alt 13 julekort er klar til afsendelse. Jeg synes ikke selv 13 lyder af meget, men mod ingenting er det jo ganske fint :) Jeg har det godt med at have bidraget, men er ikke så mættet af julekort at jeg ikke magter at dekorere gaveindpakningen lidt kreativt osv.
 For ikke at løbe sur i det, har jeg valgt nogle ret enkle designs, som samtidig krævede få materialer. De fleste af dem er jeg blevet ret tilfreds med, nogle har jeg lyst til at beholde og smide ud, fordi de er grimme, men smag og behag er som bekendt forskellig, så måske synes andre, at netop de kort er de flotteste!
 Da jeg skulle finde noget bling/pynt til kortene, kiggede jeg som så mange gange før, i min bunke af halvperler/dew drops. De ligger i en stak, nede i en kasse med skillerum. Men altså ikke sorteret, for det er der ikke rum til. Det er nogle jeg har fået/købt billigt på et tidligere arbejdssted, og jeg har aldrig rigtig kigget det igennem. Men det gjorde jeg så den dag.
De her er da intet mindre end fantastiske hvis I spørger mig. Eller, det var de i hvert fald da de lå på denne måde - jeg tænkte på regnbuer, stjerneskud, fyrværkeri, fest og farver og blev i godt humør! :)

Nu vil jeg lige sætte mig med hækletøjet en halv times tid, jeg har kastet min kærlighed på "Pelle Pingvin" fra "Hæklede dyr" af Maja Hansen. Hvordan det kommer til at gå, vil tiden vise, jeg går til projektet med lige dele opgivenhed og positivisme! :)

Tak fordi du kiggede forbi, og tak for hilsnerne. Du kan stadig nå at deltage i give-away og ekstra præmie, lige her

3 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Sikke flotte kort - og sikke mange.
Og hvert et kort tæller til de gode formål.
Jeg synes julekort er rigtig hyggelige at lave, og kan næsten ikke holde igen....
God fornøjelse med hækletøjet.

morkaren sagde ...

Det med kort siger heller ikke mig meget, men et par julekort må man jo lave, så jeg symtes også 13 er godt gået, og jeg ville også vælge hækkeltøjet. v.h. morkaren.

Karina Beck sagde ...

Jeg elsker CAS ( Clean and simple ) Kort og dine er rigtig flotte.
Held og lykke med dit garn projekt.