mandag den 24. oktober 2011

Muffins!

Okay, indrømmet; det her er mest bare en sludder for en sladder fordi jeg er en klovn til at tømme kameraet for tiden! Men kage er da også lidt kreativt, ikk? Især når "man" havde tænkt sig at den (i øvrigt VIRKELIG lækre) chokoladecreme skulle "tylles" fint på og se dekorativ ud.. Jeg kom i tidsnød, cremen var for hård (til dels pga. tiden) og alt drillede. Så jeg smurte det på med en kniv! OG det smagte himmelsk! Når du er færdig med kagebilleder, kommer der en lille billedspam af Felix som hyggede sig gevaldigt mens jeg bagte, så hop bare over det, hvis det ikke har din interesse! :) 

Anledningen til at lave muffins var i øvrigt, at min far og stedmor gav mig muffinsforme, og kagestativet i fødselsdagsgave. Da de kom på besøg var vi jo naturligvis nødt til at afprøve både forme og stativ. Jeg synes selv det ser sødt og dekorativt ud, og pønser på at lave et kæmpe muffinsbord til Felix' 1 års fødselsdag...
Felix ----- Felix
 Haha mor, lige om lidt vender jeg min hagesmæk op med hovedet, så alt det der har samlet sig, i den yderste smarte opsamlingsbakke ryger ud over både gulv, bord og mig :)

Af og til må der bestikkelse til, for at få ro. Felix fik lov at slikke nutellaskeen - tænk man kan blive så glad, for en SÅ lillebitte smule nutella...  

Bemærk det meget faste greb om skeen, ingen hugger den fra ham..  


Godt at have en lille hjælper der lige kan kigge til kagerne i ny og næ...  


Nutella nu kombineret med sveskemos...  


 Børn (i den aldersgruppe) er nu engang bare sjove med mad i hele ansigtet. Faktisk er Felix megadygtig til at spise og har altid været det, så jeg har ingen "grisebilleder" af ham ifbm. mad... Det har jeg så nu!

6 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Skønne billeder af Felix - og herlig tekst.
Dejligt man kan se hvor langt man er kommet, når man vasker sådan et barn....hæhæ.

morkaren sagde ...

Sikke skønne billeder af lille Felix, hvis han ikke grisser med nutella og sveskemos hvor når så? og sikke skønne øjne den lille gut har. v.h.morkaren.

Trine sagde ...

Rigtig flotte muffins og skønt at de også smagte så godt som de ser ud.Jeg er HELT enig med dig: Selvfølgelig skal man da vise, hvad sådan en gave kan bruges til!

Elsker billederne af knejten og sprang da ikke et eneste over. De er lige til at scrappe, hva? Især billedet med ham i stolen midt på gulvet foran ovnen ringer minder. Brugte samme teknik, for så er de ikke i nærheden af det varme, det farlige, eller nget der kan lave ulykker, mens man rydter op på bagerodet *S*

Dejlige billeder, Anne. Tak fordi vi måtte kigge med

Karina Beck sagde ...

Dejlige billeder af Felix, han er godt nok blevet stor!
Og mums nogle lækre muffins!

Charlotte, Danmark sagde ...

Altid lækkert med fint pyntede muffins! De gør altså et eller andet godt for at kagebord. De ser lækre ud. Jeg har også sådan et stativ og det kommer på bordet så ofte jeg kan slippe afsted med det. :0)
Ihhhh hvor er din Felix dog skøn, sikke kønne øjne han har. Sjove billeder du fik "skudt" af ham.
God onsdag.

Heidi sagde ...

uhmmm de kager ;) Hvor er han bare skøn og SÅ stor han allerede er blevet - tiden går ski godt nok hurtigt