lørdag den 22. oktober 2011

Monogram

På Cecilies blog så jeg for længe siden, at hun havde for mange knapper og for mange brads, og derfor havde tryllet et par vidunderlige vægdekorationer, i form af monogrammer i IKEA rammer. Det ville jeg gøre hende kunsten efter, men havde hverken mange knapper eller brads, så det købte jeg da bare! :) Så fik jeg en veninde til at købe rammer fra IKEA til mig, for hun bor tæt på, og det har altså stået klar siden august eller sådan noget, men jeg har ikke lige fået lavet noget ved det. Det har jeg så nu! For Felix' lille "kusine" (hans mor og jeg er slet ikke i familie biologisk, men hendes mor bor sammen med min far...) bliver nemlig snart 1 år, og ønsker sig noget fint til at hænge på væggen på sit værelse! Det kunne da ikke andet end være monogrammet! :)
Cecilie skriver i guiden hun har lavet på bloggen, at man skal væbne sig med tålmodighed. Jeg tænkte bare, "ja ja, hvor lang tid kan det tage, det er jo bare brads og knapper?!" Men det tog LANG tid. Jeg kunne stadig godt finde et sted eller 2 at sætte en brad, men har besluttet at stoppe! ;) 
 Et par nærbilleder så man virkelig kan se de mange lag, og også et eksempel på, at der godt kunne være en brad lidt i hullet mellem lilla, gul og lyserød knap... 
 Jeg har sat en speialbrad med en prinsesse på, oppe i den øverste del af J'et, ligesom er er blomster, firkanter og et par glimmerknapper rundt omkring.

Hele projektet er blevet virkelig tungt og tykt, så jeg har sat det fast på rammens bagplade med elefanttyggegummi. Så er det stadig nemt at skifte ud, hvis ikke det er noget forældrene lige synes om. 

Jeg havde lidt svært ved farvevalg - jeg er lidt allergisk over for hele registret af lyserød når det drejer sig om små piger (ligeså lyseblå og drenge). Der skal knald på farverne! Da Jørn så hvad jeg sad og rodede med, og æsken med knapper jeg havde valgt ud, sagde han: "Ih, det er virkelig "Julia-farver" det der" - så må jeg jo have ramt ret godt?
Skulle du selv have lyst at begive dig ud i projektet kan jeg kun anbefale det. Jeg er glad for resultatet og skal helt sikkert lave et til Felix også! Der er en rigtig fin guide på Cecilies blog, så den nøjes jeg bare med at henvise til. Dog vil jeg anbefale at du IKKE køber MM (making memories) brads, hvis du ligesom jeg, skal ud og købe ind til projektet.. Disse fra Rayher er langt bedre, da de har længere ben, og derfor kan nå forbi/igennem alle de lag der ender med at være. De kan blandt andet købes i Panduro og hos KarenMarie Klip.

Jeg har besluttet at droppe min sangudfordring, da jeg hellere vil bruge tiden - også på bloggen - til at vise kreative ting. Så måske kommer der et smugkig på julegavehemmelighederne en af dagene!

Tak fordi du kiggede forbi, det blev noget af en post... 

5 kommentarer:

Thanni sagde ...

Hold op, hvor er det blevet fint!! :)
..men jeg kan godt forestille mig det kunne tage "lidt" længere tid end man lige tror. Farverne er rigtig skønne - det skal nok blive godt modtaget.
Julehemmeligheder ?? ...hmm..ku' da godt vær man snart skulle igang med et eller andet ;)
Glæder mig til at se flere kreative ting her hos dig :)

Ditte sagde ...

Wauu, det er skisme flot. Håber modtageren bliver glad, det tror jeg nu ikke bliver noget problem. Forsat dejlig weekend ;)

Tina sagde ...

Virkelig flot!!!!

Annette / aka sagde ...

FEDT. Men sikke en tålmodighed du har haft.

Trine sagde ...

Fulgte din tråd og så din inspiration til monogrammet. Hvor har du løst det godt. Lavet et fantastisk flot produkt, som mange helt sikkert bliver inspireret af.

Tusind tak for en dejlig og altid inspirerende blog.