mandag den 10. oktober 2011

Day 8 + I tror det er løgn...

"A song that reminds you of your first love"
Året var 2001, og det er vist de ord der skal følge med her.... :)

Til gengæld kan jeg lige berette om et nyt kreativt projekt! Tadaaa, et patchworktæppe... Aj men det jo sindsygt ikk', og det værste er, at det skal være færdigt fredag, og jeg er begyndt i dag! :) Hele grunden består i, at vi har et vennepar, hvis søn er lidt ældre end Felix. Sidst de var her, ROSTE hun mit tæppe til skyerne, og let's face it: jeg er en SUCKER for ros! UD med janteloven, jeg ELSKER når folk har noget pænt at sige om det jeg gør og/eller kan! (ude i virkeligheden er jeg lidt mere dæmpet omkring mit behov for anerkendelse altså, og fungerer også udmærket trods alt... )

Hun syntes (som sagt) at tæppet var så fint, men dog at det var tyndt. Hun manglede noget der kan lægges "hvor end man kommer hen" uden at de små slår sig, hvis de lige triller, "taber" hovedet osv. Så Jørn og jeg talte om, at forære sønnen et tæppe i julegave, selvom vi egentlig ikke er på gaver, men bare sådan "fordi". Igår inviterede de os så med i sommerhus næste weekend, kvit og frit. Vi skal medbringe "noget sovevæsen, og udstyr til knejten" - øh ja tak! Så jeg fik den fantomide, at barnet da skal have et tæppe, istedet for de får en "ligegyldig" værtindegave.. Jeg har fundet et vattæppe/billig sommerdyne, og delt den på midten. Den skal lige zigzagges i åbningen og vaskes. Så har jeg valgt den lette løsning: en patchwork forside og et stykke stof som bagside, syet sammen ligesom et dynebetræk. I med dynen, lukke den lille "stop-i-åbning" og så quilte (forhåbentlig! på maskine!!) så det hele holder sig på plads... 
5 designs, 7 af hver. Den ensfarvede brune bliver bagsiden..
Så altså... Jeg arbejder jo også godt under pres som jeg konstaterede over for Jørn tidligere. Hans svar var: "godt under pres, er ikke det samme som tit under pres".. Personligt forstår jeg SLET ikke hvad han hentyder til.... 
Tak for besøget!

2 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Hæhæ...Sikke da ambitiøs du er blevet.
Efter beskrivelsen af hvordan du liiige vil sy det tæppe, så lyder det som noget du gør på 5 minutter. Meeen mon ikke du får travlt. (Gad vide hvad J mener ?...Måske kender han dig ret godt...) Men ideen er bare så god. Det er godt at glæde sine medmennesker. Jeg har lige prøvet det !
God arbejdslyst...og så ser vi jo tæppet her på lørdag, ikke ?

Thanni sagde ...

Vupti - og så var der lige et nyt tæppe :D - nej syns det er super fedt at du lige kaster dig over et mere af slagsen. Og idéen med vattæppet er rigtig go' - den gemmer jeg lige ;)
.....og så synd jeg jeg også at vi bare lader Janteloven blive hvor du nu har smidt den hen *G*..man må gerne være glad for ros og man ma altså også gerne være god til noget!..jeg har været mange år om at lære det, meeen bliver stadig bedre :D
Ha' en skøn dag :)