torsdag den 13. oktober 2011

Day 11 + Tæppe

En sang fra soundtracket til min yndlingsfilm... Svært - igen! Der er så mange gode film, og så meget godt filmmusik! Jeg kunne have valgt:
- "She's like the wind" fra Dirty Dancing
- "I'll be" fra Cinderella Story
- "There you'll be" fra Pearl Habour
- "I don't wanna miss a thing" fra Armageddon
- "Don't look for love" fra Den eneste ene
- og mange, mange flere!

Men "vinderen" bliver



Jeg elsker den film!! Jeg har endda aldrig set den som barn, men til gengæld mange gange i mit voksenliv! :) Netop den sang vandt, fordi jeg er vild med både sangen og filmen - mere end de ovennævnte sange og film!

 Efter lidt pillen ved symaskinen (igen, igen) lykkedes det mig, at få den til at tage tæppet! Jeg startede og sluttede med at "håndkøre" den, for at den stille kunne arbejde sig gennem de mange, og tykke, lag! For Annette har nemlig ret, det var nødt til at blive quiltet bare lidt! 
 Det har også gjort, at det minder mere om et tæppe, end blot en dyne i et betræk. Det var dog svært at få quiltet ordentligt fordi, som før nævnt, dynen ikke passer 100% til stoffets størrelse alle steder. Derfor valgte jeg at sy i de fire "sømme" yderst, på alle leder. Næste gang (;) ) vil jeg bruge pladevat, og så måske bare et par stykker ovenpå hinanden, og så quilte i alle sømmene.
 Stoffet er nogle steder, helt med vilje, trukket sammen på denne måde, for at det hele ikke skulle ende ude ved kanterne. 
 Så er det klar til at give væk imorgen, vi er næsten pakkede og klar til afgang - det er jo vanvittigt hvad man skal medbringe for én overnatning med en baby! Jesus!
Jørn har altid tidligt fri om fredagen, så vi kører gennem Vejle (istedet for udenom) på vej til sommerhuset, og spiser frokost på vores "stamcafé" - vi var der i hvert fald ofte dengang vi boede i Vejle!

Tak for ros og opmuntring ifht. tæppet! Jeg er glad for - og tilfreds med - at det blev færdigt til tiden, men er også glad for ikke altid at arbejde under sådan et pres. Med lidt længere tidsfrist, havde jeg nok valgt at købe noget pladevat og lægge i, men det er nemt at være bagklog! :)

1 kommentar:

Annette / aka sagde ...

Flot at du fik tæppet færdigt. Og det ser rigtig sødt ud. Utroligt at du nåede det !
Jeg håber det bliver modtaget med glæde.
God tur i sommerhuset. Nyd fridagene med mand og barn.