mandag den 3. oktober 2011

Day 1

Haha, narj, det bliver nu ikke helt så spændende at jeg scrapper en sang hver dag. Jeg havde ganske enkelt tænkt mig at finde den på youtube, linke den hertil, og skrive om den i relation til "udfordrings"teksten. Det må give god basis-journaling til BOM layouts (skulle jeg få tiden til at lave dem altså...)

1. dag lyder "en sang fra din barndom"
Introen til "Peter Plys" som var den første af i alt 4 tegnefilm i Disneyshow hver fredag aften. (Disneyshowlogoet er endda med, lige i starten af sangen)
Jeg så ikke rigtig fjernsyn før jeg var 4-5 år. Jeg vidste ikke hvad det var, og mine forældre havde stadig et ret simpelt fjernsyn. Jeg har fået at vide at jeg så Sesam Strasse på tyske kanler, men har ingen erindring om det. Det har jeg til gengæld om DisneyShow som var ugens højdepunkt. Fredag eftermiddag kørte vi ned til slikkiosken på Fjordvej, og måtte blande for 10 kroner slik hver. "25 øre af den der, og 50 øre af den der, og 1 krone af den der, og...  hvor meget har jeg tilbage nu?"

Det var tider. Disneyshow er blevet noget - i mine øjne - mærkelig underholdning, og jeg kender indtil flere unger der ikke gider at se det. Jeg vil gerne føre fredagsaften-traditionen videre her i min lille familie, så selvom kiosken på Fjordvej er lukket og tegnefilmene er noget l**t, så vil jeg hver fredag mellem 19 og 20 mindes, hvordan jeg selv elskede at se Disney. Måske syntes mine forældre også at DE tegnefilm var forfærdelige?

1 kommentar:

Thanni sagde ...

Øøøhh...har din blog fået en ansigtsløftning eller hwa ??...den ser da godt noget anderledes ud :D
Ååh ja ..Disney sjov er ikke hvad det har været, og sjovt at læse om dine erindringer i den forbindelse.
Glæder mig til at se hvad du kommer op med på de næste sange.
Ha' en dejlig aften :)