mandag den 7. marts 2011

Nu med billeder... (langt indlæg!)

Tilblivelsen af tæppets forside:

2010
D. 22. januar

Stoffet er bestilt, og udregning til tæppet afsluttet. Jeg er for nærig til at købe papfirkanter, og skærer derfor selv de 740 kvadrater a' 5x5 cm som jeg skal bruge.

D. 4. februar
modtog jeg stoffet fra USA. Det lå i denne fine rulle! :) Det hele blev pakket ud, og vasket, på skåneprogram naturligvis ;)

D. 7. februar
Alt stof er strøget, og klippet i kvadrater

D. 9. februar
De første stykker stof er monteret på firkanterne

D. 14. februar
Alle stoffirkanter er nu monteret, og klar til at lægge op som mønster

D. 21. februar
Nyhedens interesse er stor, og på en uge har jeg allerede syet 3 rækker sammen. Jeg synes det er et fint størrelse projekt at sidde med i hånden, og får syet en del på vej til og fra mit nye praktiksted. Jeg er helt overbevist om, at tæppet kunne blive færdigt inden sommeren er ovre, men vælger dog at satse på, det er færdig inden året er omme :)

D. 17. maj
Jeg har syet halvdelen af oversiden færdig. Projektet er ikke så spændende længere, men jeg glæder mig stadig vildt til det er færdigt! Sommeren og det gode vejr trækker, og jeg får ikke rigtig lavet mere på tæppet..

2011

D. 24. februar
Efter ca. et halvt års stilstand, begynder jeg at tro på, at tæppet kan nå færdigt, inden min termin d. 20. marts. Jeg er helt fra start gået meget op i, at vælge materialer der kan tåle 30/40 grader vask, i vaskemaskine, så det vil være oplagt at bruge som babytæppe.

D. 5. marts
Det er efterhånden et ret omfangsrigt projekt at sidde med, især fordi den gravide mave også fylder. Men det kan lade sig gøre, og det bliver lettere og lettere at overskue færdiggørelsen af forsiden.. Hele tæppet er her, foldet sammen, og de to halvdele er ved at blive hæftet sammen.

D. 6. marts kl. 19.29
Det sidste sting på oversidestykket syes

D. 7. marts
Tæppets overside er foldet ud, og helt færdig. Jeg har indtil videre opdaget ét sted, hvor stoffet er rynket lidt sammen, jeg må have trukket i det, for at sømmen flugtede de andre tror jeg, men ellers har jeg ikke set fejl/skæve sømme. Det er jeg ret godt tilfreds med!

Imorgen har jeg tænkt mig at pille alle papstykker ud, og stable dem, så jeg kan få et billede af stakkene, ligesom jeg tog i starten ;) Så skal jeg have riet pladevat og bagstykket fast, og derefter quilte hele herligheden... Jo jo, jeg tror stadig på jeg kan nå det, men jeg har jo reelt ingen chance for at vide hvornår der er deadline, hvis det skal nås inden babys fødselsdag..

Hvis du er nået helt herned, så tak for du kiggede med så langt! :)

6 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Wow, sikke et arbejde! Flot!
Der rækker min tålmodighed ikke til..

aka sagde ...

Virkelig et flot stykke arbejde. Og flot i håndsyet.
Det er altså et kæmpearbejde. Og jeg ved hvad jeg snakker om.....jeg er "gammel" patchworker ! (Ellers er jeg aldeles ikke gammel - tro ikke det. haha )
Det er nogle rigtig lækre stoffer du har valgt, og forbehandlet på rigtig måde.
Nu er det jo spændende at se, hvad der sker videre......Holder øje....

Og tak for din søde kommentar forleden. Det er dejligt, når man hører fra "nye".

Susanne sagde ...

Fantastisk projekt - jeg er total imponeret over at du sådan har turdet give dig i kast med det - respekt:) Jeg glæder mig til at se det med en dejlig drenge basse sprællende ovenpå:)

Thanni sagde ...

Fedt med hele projektet sådan på én gang! :)
...og så gør det jo ikke noget at det er Basic Grey stof du har brugt ;)

Marianne sagde ...

Hold da fast!! Men hvor er det blevet LÆKKERT!!!!

aka sagde ...

Send en mail til mig på scrapaka@hotmail.com
Så klarer vi den videre derfra.
Jeg er ikke helt med på hvad dit problem er, så mail lige. Så hjælper jeg gerne - hvis jeg kan.