torsdag den 10. marts 2011

Aaarggghh!!!

Aj men ved I nu hvad... Al den tålmodighed jeg har evnet at have i forhold til at sy tæppet røg lige fløjten da de små kartonlapper skulle pilles ud. Det tog stille og roligt 4 timer!!! 4!
Og her er tæppet så, uden lapper i. Så mangler det jo "kun" lige vat og bagside... Det var ret svært at stryge det, uden at sømmene blev strøget i alle mulige retninger, fordi firkanterne er så små. Så jeg endte med, at lægge bagepapir over og så stryge på det - Det var dælme en god løsning!
Der er fundet et par fejl mere, end inden pappet kom ud, men jeg er stadig vældig tilfreds med, at stort set alle sømme er snorlige!
Her er tæppets overside riet fast til pladevat og bagside. Pladevat og bagside er ikke klippet til, da jeg gerne ville have ekstrastof at tage af, for det tilfælde at det "skubbede" sig under riningen.
Det har været megasvært at finde ud af det der rining faktisk. Hvor stramt skal jeg rie det, og hvor tæt? Og er det riet helt fint, hvis bare overside og underside ikke krøller men ligger helt jævnt?
Her kan det skimtes at der er riet, midt i billedet, og det er bl.a. den rining man kan se tydeligt her, der gør mig i tvivl. For er det for stramt riet? Bliver det løst når nu det er quiltet (i den syning jeg har lavet i hånden) og jeg piller ritråden ud?
Her er bagsiden med de rininger jeg har lavet indtil videre. Jeg kan ikke beslutte om jeg skal lave flere, før jeg putter værket i symaskinen. Inden det kommer deri, skal jeg dog have lavet mig et par prøver at køre gennem maskinen. Bagsiden er babyfløjl, og det har jeg aldrig arbejdet med før, så jeg skal være sikker på, at trådspænding og stinglængde dur til materialerne - jeg kan ikke rigtig læse mig til anbefalinger nogle steder, så jeg må prøve mig frem. Jeg skal have klippet vattet og stoffet til, så det passer sammen inden jeg begynder at quilte, så det bliver nok dagens første projekt imorgen. Det er lidt svært og stort, at have med at gøre, for jeg kan ikke lægge det op på gulvet,da jeg ikke kan holde til at kravle rundt dernede længere... ;)

Tak fordi du kiggede ind, jeg lover der snarest skal komme noget scrap, kort, conventionindkøb eller noget i den stil - med mindre der kommer billeder af en lækker baby inden! :D

2 kommentarer:

aka sagde ...

Det hele ser bare så fint ud. Og jeg er meget benovet over dit store arbejde.
Jeg har sendt en forvirret mail (pga netnedbrud midt i det hele) til dig med lidt svar på dine spørgsmål.
KH Annette

Marianne sagde ...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål - men nøj, det er blevet flot!!!