torsdag den 24. februar 2011

Tæppefølgetonen fortsættes..

Ja, så er det tæppetid igen. Da jeg startede på projektet, var det januar 2010. Stoffet blev bestilt, og jeg begyndte at lave kartonlapper. Det første par måneder skred det vældigt frem, men nyhedens interesse fortog sig henover sommeren...
I efteråret meldte lysten til at sy sig dog igen, ca. samtidigt som lysten til indendørs hygge med stearinlys, varm kakao og kreavtive sysler meldte sin ankomst :) Allerede i forsommeren havde jeg sandet, at drømmeambitionen om at være færdig til min fødselsdag i højsommeren, var enormt urealistisk. Så jeg prøvede med et mål der hed, at tæppet skulle færdiggøers inden 2010 blev til '11.
Desværre fulgte der rigtig, rigtig meget dårligdom med det at blive gravid, og da jeg endelig, ca. 26 uger henne var kvalmefri, havde jeg så massive problemer med lænd, ryg og bækken (pga. en gammel faldskade) at jeg ikke kunne sidde ned overhovedet. Så er det skisme svært at sy.
Igen blev projektet sat på standby, men jeg blev flittig gæst hos en knaldygtig kiropraktor. Der har jeg så været mange gange (gisp - tænk hvad jeg kunne have fået af scrappapir for de penge...) og der går nu ofte 14 dage mellem besøgene.
Jeg kan sidde ned, og endda rigtig længe af gangen, og den nyeste ambition vedrørende tæppet, er at være færdig inden jeg føder... Jeg har modificeret den oprindelige plan en smule, for egentlig skulle det have været 21 kolonner og 31 rækker, men jeg har nu skåret det ned til 21x21 - plus en kant. På den måde får jeg et kvadratisk tæppe, som er 100% bomuld og kan tåle at blive vasket i maskinen = lege/hyggekrogstæppe til lillebassen! HVIS han er en artig baby og bliver i hulen tiden ud...
Nåh, sikke en smøre, men I har jo fulgt med fra den spæde start, og spurgt så sødt til projektet. Nu skal I få billeder af det foreløbige resultat!
3 bunker tilbage. Alle lapperne i hver bunke er syet sammen til en lang række. De mangler således bare at blive sat sammen med resten af tæppet...  
Den "store" del jeg syr på lige pt. Jeg kan ikke sidde med ret mange rækker af gangen pt. (der er ligesom noget mave i vejen) så jeg syr 6 rækker sammen, og syr dem på det øvrige efterfølgende. Her er 3 rækker og når de tre bunker er fæsnet herpå, skal det sættes sammen med resten som er vist herunder. 
De to største dele af tæppet. Det ene stykke er 11 rækker sat sammen, og det andet er 4 rækker. De to skal sættes sammen, og sammen med de 6 rækker, og så er overstykket færdigt - vupti, hvor svært kan det være?..

Puha, næste blogpost bliver ikke så lang - det lover jeg! Det er nemlig bogstaver til det lille dåbsbarn, som heldigvis har et relativt kort navn! :)

Tak fordi du kiggede med, og for de søde kommentarer!

3 kommentarer:

Thanni sagde ...

Det er blevet et langstrakt projekt dit tæppe ;D ..men syns nu det er en go' idé at det bliver lege/hyggetæppe til lillemanden...hvis han kan ligge pænt på det! ;P
Det ser super ud det du hafået færdigt indtil nu - får næsten lyst til at kaste mig over sådan et også...meeen tror ikke tålmodigheden er til det ;)

Marianne sagde ...

Det er godt nok et langt projekt - men ved du hvad+ jeg er stensikker på, at det bliver et sindssygt flot tæppe, som lillemanden kan have glæde af i laaaang tid :) Håber han bliver i mavsen til termin :)

Susanne sagde ...

Jeg fatter ikke at du overhovedet har turde give dig i kast med sådan et vildt projekt... Det er sindssygt flot og jeg glæder mig til at se det færdigt og med en lille lækker drengebasse liggende ovenpå:)

Med hensyn til det papir - hvornår skal du så bruge det? Jeg kommer til Kolding ind i mellem, så måske giver du et glas sodavand?