søndag den 5. december 2010

Lidt jul, her på første sal!

Så er der også pyntet til jul her i huset, dog ikke så engageret og omfattende som tidligere år. Med en eksamensopgave til aflevering d. 3. december, var energien og overskuddet der ikke helt til det.. Men at vente med at pynte til mandag d. 6. som var næst ledige dato, blev det gjort som overspringshandling i eksamensperioden :)
Årets dekoration, som standin for den manglende adventskrans
Nu står resten af december på afslapning, hygge, bagning, nogle få undervisningsdage, sortering, oprydning og lidt andre småpraktiske ting. Det burde give god lejlighed til, at få styr på bloggen, og ikke min scrapperiet igen - jeg er ivrig efter at komme i gang; det i sig selv er vel et godt udgangspunkt ;)
Julepynt i stuen, og et lille "dekorationsfad" mere


Årets nye julepynt, er stjernen i vinduet. Jeg købte dem i januar, til nærmest ingen penge, og har én mere, i vinduet ved siden af. Desuden en tredje i kælderen, der var ikke flere vinduer i nærheden af en stikkontakt; og den fine lyskæde inden i stjernen skal da kunne virke :)
Hov, de her er jo faktisk også nye - kunne ikke helt stå for dem i Føtex!
Denne lille "klamre" nisse, har jeg fået af min farmor - eller dvs. min stedfars mor. Hun døde tilbage i 2003, få dage før juleaften, så det er med en helt særlig følelse i hjertet, at jeg hænger disse op hvert år.
De her nisser købte jeg sidste år, i Søstrene Grene, vil jeg umiddelbart byde på, og de har i år indtaget tallerkenrækken, som jeg har fået af min Bedste (som er min biologiske farmor, men aldrig har heddet andet end Bedste)
Tak for, du kiggede med, jeg har oprettet endnu en blog, og skulle du have lyst at følge med kan den findes her: ny blog
Jeg vil øve mig i at få kommenteret hos Jer igen, for det er skam ikke fordi jeg ikke læser med :)
Glædelig 2. søndag i advent!

3 kommentarer:

Thanni sagde ...

Hvor ser der jule-hyg'ligt ud hos dig! :)..Kender godt det med at der er julepynt der vækker gode og lidt vemodige minder som din "klamrenisse" - det er jo også en del af julen :)
Jeg hopper da fluks over på din nye blog - man må jo følge med ;p
God 2. adventssøndag til dig :)

Karina Beck sagde ...

Dejligt med overspringshandlinger ; )
Og hyggeligt ser det ud.
God 2. søndag i advent til dig.

Marianne sagde ...

Hvor ser det bare julehyggeligt ud - og bedre sekt end aldrig med pynten :) Det er virkelig flot :)