tirsdag den 9. februar 2010

Halvvejs (eller tæppefølgeton del V)

Ja altså ikke med hele tæppet!! Men med at montere stof på papstykker :)

Jeg har lavet de første 20 stykker, ca. 16 af hver, og mangler nu de sidste tyve. De hele er klippet, med undtagelse af stykker. De skal lige stryges og så klippes op til firkanter - det er gjort ved de resterende 14.

Der er en der har spurgt hvornår jeg regner med at være færdig? Jeg har virkelig ingen anelse :) Jeg fik stoffet torsdag, og er hjemme syg idag, hvilket har givet mig mere tid, end jeg sædvanligvis vil have på en uge. Men regner med at have alt stof monteret inden weekenden er ovre. Det tager ca. 15 minutter pr. "farve" - altså 40x15 = 10 timer ca. hvoraf de 5 er klaret :) Så skal det lægges op, nummeres, og derefter er det bare at gå i gang med at sy. Da jeg ikke har prøvet hele processen før, kun det jeg er igang med nu, forventer jeg, at det kommer til at gå mindre glidende, når jeg når til de ukendte ting, men jeg har ingen deadline, og skal bare være færdig når jeg er færdig :)

Slutter lige af med en halv blærerække. De første 20 mønstre, med 16 firkanter af hver. Det er lagt helt tilfældigt op :)

Tak fordi du kiggede forbi, og for de søde kommentarer!

9 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det her bliver bare SÅ godt!!!! Glæææder mig til at se, når det hele er færdigt :) Hav en skøn aften - og god bedring :)

mette wad sagde ...

Hvor ser det bare godt ud, vild lækker stof og så dejlige farver. Det var BG ik???

Susanne sagde ...

Det bliver det lækreste tæppe:) Jeg glæder mig så meget til at se det færdigt:) God bedring:)

Heidi sagde ...

kan da kun sige - LÆKKERT ;O)

Brogaard Living sagde ...

Jeg beundre din store tålmodighed, og sirlige orden...jeg har ikke helt fattet hvad det er du er ved at lave, men er det et patchworktæppe????
Eller er jeg helt på herrens mark.
Fede farver ...det må jeg sige.
Og jeg glæder mig også til at se hvad det ender ud i.
Skal det sys i hånden eller på maskine???
Kram Anette

Benita sagde ...

Det ser bare sååååå godt ud!!! Glæder mig helt vildt til at se det færdigt. :)

Karina sagde ...

Det ser fantastisk ud. Jeg ser frem til at se resultatet.
Spellbinders har deres egen maskine, men det er smartere at købe Big shotten, som kan tage ALLE dies. Og så kan jeg kun råde dig til at søge på nettet, for der er stor forskel på, hvad de spellbinders koster.
Du må have en god dag.

Charlotte sagde ...

Fed blærerække du viser os. :0)
Det bliver bare så godt det tæppe - farverne og mønstrene er såååå MUMS.
Ha nu en rigtig dejlig torsdag - håber du er blevet frisk igen.

Ragna sagde ...

Hold da op du er effektiv. Synes altså det er så hyggeligt med denne lille tæppehistorie.