torsdag den 21. januar 2010

Tæppefølgeton del II

Et par stykker har spurgt til, hvad papstykkerne skal bruges til. Jeg har lavet en lille how-2, men vil lige understrege at jeg er fuldstændig selvlært... :)
Jeg har valgt at hele mit tæppe skal bestå af 5x5 cm kvadrater. Derfor har jeg lavet papstykkerne i den størrelse.
Stoffet klippes, så der er "sømrum", ikke nødvendigvis så meget som jeg har lavet her.

Kanterne foldes om papstykket. Jeg har som regel riet det sammen, men får temmelig nemt bøvl med mine hænder og håndled, fordi det er så hårdt at sy gennem kartonen.

Under min research af hvordan jeg skal bære mig ad, så jeg én der brugte malertape, til at fæstne stoffet på pappet. Jeg har prøvet med almindelig tape, og metoden er købt. Skal dog have skaffet noget malertape, for det klistrer ikke helt så "meget"...

Nåh, men så er lapperne klar, og man lægger dem ret mod ret. I mit tilfælde, når alle lapper er klar, lægger man dem op på gulvet for at lave et mønster, hvis ikke mønstret skal være "syet tilfældigt sammen" :)

Man syer med bittesmå kasteting, tror jegnok dehedder. Og som I kan se på billedet er det en glimrende størrelse at tage med rundt omkring, det fylder ikke så meget i hånden.

Så er de først to sat sammen og der er stadig pap i.

Alle fire er samlet, og egentlig må man først pille pap ud af et stykke, når stykker grænser op til noget på alle sider. Gav det mening?

Hvis ikke det grænser op til noget på alle sider, kommer det til at se ud som her, hvor man ret hurtigt mister pressefolden så at sige. Men man piller rietråd/tape af, og så har man egentlig sin forside, og skal bare putte noget pladevat eller lignende materiale, og en baggrund på... bare og bare...

Uden karton...

Håber det gav mening :)

Tak for alle de søde kommentarer I lægger, det varmer!

7 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Nååååå ja - det var smart.
Tak for en meget fin og flot "undervisning". Nu forstår jeg det hele. Det er da smart!! :0)
Ihhh hvor jeg glæder mig til at se dit tæppe vokse frem.
God torsdag til dig.

Anonym sagde ...

Blush er også min ynglings BG serie. Jeg har svært ved at bruge af papiret (aèr det kun ;o))Har syet tæpper til mine børn ( kun i barnevognsstærrelse og lidt størrer) Jeg brugte alm tape som jeg lige trykkede af på mine cowboybukser inden jeg klæbede det på pappet. Så mister det noget sf sit klister. Håber det gav mening. Held og lykke med det store projekt, jeg glæder mig til at følge med på bloggen. KH 10na

LaChris sagde ...

Smaaaaart :O) Det er noget af et projekt...jeg glæder mig til at se mere. Ha en dejlig dag.

Thanni sagde ...

Fin "how2" du fik lavet dér :)
Ville ønske jeg havde tålmodighed til sådan et BaicGrey-projekt :)...på den anden side så er det jo ikke noget der skal være færdig sådan lige med det vuns - så måske ;)

Marianne sagde ...

Det ser vildt spændende ud.... Men slet, slet ikke noget, som jeg ville have tålmodighed til :)

Ragna sagde ...

Det giver perfekt mening. Men skal du sy det i HÅNDEN? Det vile jeg aldrig kunne sy lige nok til...pu ha et arbejde. Glæder mig for vild til at se dele af det blive færdigt.

MH72 sagde ...

tak for forklaringen - jeg tænkte jo nok at det måtte være noget i denne stil som kartonet skulle bruges til.... men kunne nu alligevel ikke helt greje det selv :-)

God fornøjelse med projektet, det bliver garanteret godt!