onsdag den 20. januar 2010

Tæppefølgeton del I

Efter mange overvejelser har jeg besluttet at sy mit tæppe i hånden - i hvert fald lapperne. Det vil nemlig gøre det muligt for mig at have med i tog til og fra arb. det næste halve år, på terassen når det forhåbentlig snart bliver forår og varmt, i sofaen om aftenen så kæresten og jeg ikke altid sidder i hvert vores rum og stener, osv. :) Om jeg quilter og monterer bagstykket i hånden vil tiden vise :) (og temperamentet ikke mindst!)
Da jeg endnu ikke har modtaget stoffet, men er ret så ivrig efter at komme i gang, er jeg begyndt at lave de papstykker jeg skal bruge. 720 styks har jeg stof til, og det vil give mig et tæppe på minimum 150x120 cm (det er uden kanten, så lidt større bliver det). Det mål passer mig ganske fint, så ergo må jeg lave mig en hel del lapper.

Første stak er her. Det er de første 100. Det har taget mig en lille time her til formiddag, så det er jeg for nærig til at købe mig fra. Også fordi, at jeg ikke er klar over hvor mange pap-lapper jeg behøver at laver - nogle kan man pille ud undervejs, så vidt jeg har forstået. Så de næste par dage laver jeg karton lapper, og venter på posten kommer forbi - hvem ved, måske når jeg at runde 700 stykker alligevel - og det er bare restekarton, så bliver det da brugt :)
Så til noget andet: Et bryllupskort. Er blevet ret vild med de der højformatkort - de er sjove at lave!

Og makrofunktionen på mit kamera! - den er jeg også ret vild med. Bliver begejstret hver gang jeg husker at bruge den ;)


Tak fordi du kiggede forbi!

9 kommentarer:

Benita sagde ...

Det er lidt sjovt, for jeg er også lidt begejstret for tiden for den størrelse kort. :)

Og dit ser flot ud!

Glæder mig til at se mere til det tæppe. Selvom det er restekarton er det dog alligevel meget karton der skal bruges.

Thanni sagde ...

Det lyder jo som en go' idé at sy - i hvert fald noget af - tæppet i hånden, så du kan ha'det med rundt omkring :)...

Ragna sagde ...

Det kort er blevet rigtigt lækkert. Elsker den bling. Flot stak karton. Så må vi håbe stoffet snart kommer.

Karina sagde ...

Det er et spændende tæppeprojekt. Glæder mig til at se lidt mere.
Og rigtig sødt kort.

MH72 sagde ...

Jeg har ingen forstand overhovedet på dit projekt - og jeg forstår ikke hvad papstykkerne skal bruges til...?! :-)

Mht din kommentar så ja, der er nogle problemer med min blog og bloglines. Tror måske det er efter jeg har haft den lukket ned - så er det måske nødvendigt at tilmelde den igen? (I don't know)

mette wad sagde ...

Det bliver godt nok spændende med det tæppe
Og rigtig flot kort du har fået lavet, skønne farver.

Susanne sagde ...

Jeg vil spændt følge med i dit tæppe projekt - det lyder spændende og flot:)Glæder mig til at se resultatet. Og tak for linket til angelcrafts - de har nu også haft besøg af mig - og kan ikke have meget af butikken tilbage længere;) Hvor lang tid var dine sager undervejs? Er allerede ved at være utålmodig...

Heidi sagde ...

spændende spændende - følger tæt ;O)

Lækkert kort du har lavet - er vild med dine syninger derpå

Charlotte sagde ...

Allerførst: sikke et nydeligt kort. Er ret vild med formatet.

Det med de papstykker forstår jeg ikke. Nu er jeg overhovedet ikke nogen ørn til at sy/strikke/hækle og i den dur, så hvad bruges de papstykker til mht. tæppet??
Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med i dit spændende tæppe-projekt. :0)