torsdag den 7. januar 2010

Dåbskort

Da jeg igår ville lave noget kreativt, kunne jeg bare overhovedet ikke finde nogle billeder der tiltalte mig, så jeg gik i gang med dåbskort til niece Josefine (selvom vi ikke kender dåbsdatoen endnu :) )
Jeg lagde hårdt ud med lyserød, bling, perler, glimmer og "prinsessepapir", og endte, som billederne viser, ud med turkis og brun! :)
Ej, jeg synes selv det er blevet ret godt, og ikke spor drenget! Jeg filosoferede mig frem til, at hun jo nok får så tilpas mange lyserøde kort, at et enkelt blåt vel ikke gør nogen skade? Det er 21x10.5 cm. Papiret er BG serien Blush

Closeup af blomsterne. Har indtil igår hadet de der stofblomster, eller hvad det er, for de er dybest set umulige at lime på. Igår var jeg så tilpas utålmodig, så blomsterne fik bare en klips, under knappen der er limet fast, og nøj hvor det funker! Det bliver løsningen fra nu af :)

Syning rundt i kanten med samme kobbertråd som der er brugt til sløjfen i blomsten

Da jeg viste kortet til Jørn, det hvide papir var ikke sat på selve det blå kort endnu, sagde han: "ej det der noget du har gjort der er da godt.. det giver sådan lidt dimension - 3D agtig eller noget... "
hvad han mente var: "det ser godt ud, at de to stykker mønsterpapir skiller sig så meget fra hinanden, pga. den revne kant og sværten - det er et flot kort du har lavet!"
Jeg hæftede mig så ved 3D og tænkte ved mig selv over, hvor tossen mon så 3D henne, men kom så i tanke om nogle 1 mm klæbepuder jeg har, så vupti - på med dem!

2 chipboard hjerter der har fået kobbermaling

Jeg har en eller anden fobi over for at blande metaller - altså guld og sølv, kobber og guld osv.. Så de "stål"farvede klips skabte lidt krise, indtil jeg fandt på at male dem lidt :) Det var faktisk ikke så svært som man kunne frygte, så det var endnu et tip, til hjemmelavet pynt :)

Tak fordi du kiggede forbi!

7 kommentarer:

Thanni sagde ...

Super sødt kort - og som du selv skriver er det ikke spor drenget.
Det har så fine detaljer..og det BG papir er jeg jo en lillebitte smule vild med ;D

Marianne sagde ...

Det er vildt skønt... Og slet ikke drenget overhovedet :) Jeg er ikke så god til det med kort - men det her er jeg lidt vild med :) :) I stedet for at lime fast, kan man altså også sy blomsterne fast, når du nu alligevel putter tråd i knappen :) Hav en skøn aften.

Karina sagde ...

Det blev et sødt og feminint kort.

mette wad sagde ...

Det er altid godt at være i god tid :-) Et rigtig flot kort, troede på et af de første billeder at du havde syet kanten, men da jeg kom længere ned af så jeg da lige det var klipset.... fin idé :-)

Anne sagde ...

Jeg har også syet i kanten.. det er kun på de to bånd jeg har brugt en klips..

Charlotte Ravn sagde ...

Super sødt kort og slet ikke spor drenget, selv om det ikke er lyserødt!

MH72 sagde ...

super god idé med clipsen i blomsten - det er også altid et irritationsmoment for mig!!!