onsdag den 9. december 2009

9. december

Selvom jeg ikke rigtig har julet idag, får I lige et julebillede også :) Det er fra Gallerie Lafayette der ligger i Paris. Billedet er præcis 4 år gammelt imorgen, suk tiden flyver godtnok. Nåh, men det er vist det største (og mest pyntede!!) juletræ jeg nogensinde har set - det strakte sig over mindst 7 af de 9 etager som centret indeholder...

Som tiden går... Synes det er en evighed siden, at jeg lavede en aftale den 10. december... Men det er så altså imorgen :) Jeg skal til sydfyn, tager af sted i morgen formiddag, og kommer hjem lørdag formiddag! Jeg skal nemlig på rekreation hos mine bedsteforældre. Vi er i alt 10 børnebørn, de 5-6 af os har faste kærester, og så forældre osv. - med andre ord: der er altid mange mennesker dernede. Men ikke fra imorgen til lørdag! Der er det kun mig, min farmor og min farfar. Det bliver så hyggeligt, på den måde, at det næsten grænser til kedeligt!
Det julemusik jeg helst vil høre, er faktisk danske samler og lignende. Kan rigtig godt lide alt mulig anden julemusik også, men de traditionelle salmer får mig virkelig til at føle det er jul! Så det er endnu et hit ved besøget - for sådan nogle bedster har jo stadigvæk kasettebånd - og det er altså bare nostalgisk at høre båndet "vende sig selv" (altså afspille side B uden man selv vender båndet) for jeg kan huske lyden fra da jeg var helt lille. Ellers skal vi vist bare sludre, lægge puslespil, gå ture og sludre lidt mere. Min farmor har gerne 3-4 aviser hun skal have læst dagligt, og tempoet er ikke det vilde længere, så jeg har også en bog med jeg er igang med :)
Nu må jeg hellere rundt og lægge lidt kommentarer til Jer søde blogfæller - I er blevet snydt lidt de sidste par dage, men i dag har ryggen det heldigvis næsten optimalt igen :)
God 9. december, eller hvad der er tilbage, og tak fordi du kiggede forbi :)
Anne

5 kommentarer:

Thanni sagde ...

Hold da lige op for et juletræ!! :)
...det lyder rigtig skønt med sådan en rekreation hos Bedsterne, tror ligefrem det er sundt for sjælen :)
Ha' en skøn tur og selvom ryggen næsten er ok, så pas på den alligevel :)

Karina sagde ...

Det lyder ellers fantastisk med en weekend, hvor du skal lave absolut ingenting. Det tror jeg, de fleste ville have godt af i vores travle juletid. Så rigtig god weekend på sydfyn!

Ditte sagde ...

Det lyder som ren nostalgi det julebesøg der venter dig. Er sikker på det får dig i rette julestemning.
Findes der mon et mere fantastisk storcenter end Gallerie Lafayette? Også uden det overdådige juletræ er det utrolig smukt. Ja, længslen efter at besøge Paris igen og igen opstår, når først man er begyndt at synes om den utrolige by.
Og mht. tidens gang, kender ikke mange der kan forstå hvor den dog bliver af.
Julehygge fra Ditte!

Charlotte sagde ...

WOW - sikke et stort og smukt juletræ. Det må have været flot at se i virkeligheden!
Det lyder altså hyggeligt, at du skal være sammen med dine bedsteforældre. Og sjovt som du skriver om kassettebåndene - jeg kan godt huske det også. :0)
... og pas nu på ryggen, når du lægger puslespil - hyg dig en masse.

Betina Olesen sagde ...

Ajjjj.... sikke et juletræ, det var dog fantastisk og meget overdådigt... sdan noget pynt skal vi altså have til Danmark ;-)